JOM JENGOK-JENGOK BLOG SAYA

Sunday 26 June 2011

BILA HATI SUDAH BERUBAH

Assalamualaikum...
Salam untuk semua. Pernahkah kawan-kawan blogger semua rasa tetiba jer perasaan dah tak sama seperti dulu...
Ermm...kadang-kadang kala ada juga bisikan syaitan mendayu-dayu membisik kalbu di telinga supaya berpaling pada yang tersayang... bukan berpaling ( ishh..minta dijauhkan).

Apa yang penting, kita ingatkan semula hati dan jiwa kita pada Pencipta. Buat apa nak sedih-sedih. Semua tu mainan Syaitan. dekatkan diri dengan Allah yang Satu, tunaikan mana amalan-amalan sunat yang dah lama kita tinggalkan.

Tengok anak-anak yang membesar depan mata. Kalau tak ada kita sebagai ibu dan ayahnya, tak adalah mereka kan? Cuba ingat janji-janji kita dan yang tersayang semasa bercintan-cintan dulu,...

"Abang nak anak-anak kita jadi anak yang soleh dan tidak lupa pada ibu bapa" terngiang-ngiang kata-kata yang pernah dibicarakan hampir 7 tahun dulu...
  Insyaallah... itulah yang aku harapkan, badai yang bergolak akan kami tempuhi sepanjang membesarkan anak-anak, keluar mencari rezeki setiap hari demi membantu keluarga ( semoga niat hatiku tidak berubah).

Andai ada perasaan gundah, cepat-cepat aku tepis. Semua itu mainan syaitan, dan tidak baik kita bersangka negatif pada orang lain inikan pula teman sehidup semati.

Moga hatiku tidak berubah, sedia pada yang tersayang hingga akhir hayat, bersama mengerjakan ibadah di dunia fana ini yang hampir menemui penghujungnya. Semoga hatiku tidak berubah menyembah Yang Esa dan sentiasa bersyukur dengan apa yang ada, sabar dalam menempuh ujianNya.

p/s: Ingatan untuk diri sendiri...:)

2 comments: